PhotobucketPhotobucketPhotobucketPhotobucket

Tuesday, March 8, 2011

Special Dedicate to Umi...Happy Birthday Umi...

Salam...

Esok birthday ibu ku...tp kalo ikut islam, ms maghrib td dh masuk 9hb...so aku nk ucapkan selamat hari lahir wt umi ku yg dikasihi...moge dipanjangkan umur dan dimurah kn rezeki yg berlipat ganda...kasihmu tetap mekar mengharum buatku...umi mendidikku dengan sempurna sehingga ke hari ni...hanya ALLAH yang dapat membalas jasamu...terima kasih umi...

..aku dan umi yg disayangi..

Sempena hari lahir umi hari ni, aku nk kongsi sedikit sebanyak mengenai umi ku yang satu ni...umi adalah ibu yang terbaik dalam hidup aku...dari kecik hampir semua keperluan ku dipenuhi nye...sebab tu kadang2 aku jd agak manja n childish sedangkan aku anak sulung dalam keluarga...huhuhu...

umi yang aku kenal sikapnye kadangkala tegas...tapi adakala boleh dibawak berbual dan bergurau seperti kawan...so dari kecil setiap masalah ku akan ku beritahu umi...umi akan menjadi pendengar yg setia dan sentiasa memberi dorongan dan nasihat...adakala masalah ku akan umi bantu selesai kan dengan sendiri...aku msh ingat ketika aku di sekolah rendah, aku dibuli pelajar senior yg meminta duit...guru2 buat xkisah tp umi ku yg bertindak menemui pelajar tu...masih terbayang wajah pucat lesi pelajar tu umi ceramahkan...tp alhamdulillah...sekarang pelajar tu telah ber serban...mungkin ada jugak berkat diceramah umi dulu...huhuhu...sampai la aku dewasa sekarang, umi masih bersikap protective pada anak2 nye...sekira nya aku ada masalah dgn seseorang, umi akan serahkn padaku untuk cuba selesaikan dahulu sehingga aku menemui jalan buntu, baru umi ku akan bertindak...dan aku bangga punya ibu seperti itu...mungkin akan ada segelintir akan bercakap2 belakang yg aku ni anak emak n masih duduk bawah ketiak ibu...aku xkisah...bagi aku yg berkata begitu mungkin iri hati kerana aku punya ibu yg hebat...

selain tu, walaupun umi jenis yg berwajah yg agak garang, tp sebenarnye umi xla segarang wajah nye...teringat jugak mase sekolah rendah, adat la bergaduh dgn kwn baik...tp aneh nye, keesokan hari nye diorg dtg mntk maaf dgn aku...aku pn tertanya2 gk...mule2 gaduh, tibe2 dtg mntk maaf...rupe2 nye malam sebelum tu diorg mimpi umi datang marah diorg...terus diorg takut n dtg mntk maaf keesokan nye...boleh tahan gk penangan wajah garang umi aku yg sorg ni...hohoho...

antara yg paling aku suke pd umi adalah bile die tersenyum...walaupun wajah nye tampak garang, tp bile die tersenyum, boleh hilang segala penat lelah...so mase sekolah dlu aku rajin gk wt die senyum...dulu mase sekolah aku rajin involved dalam pertandingan...macam2 aku join...tahfiz Al-Quran la, tilawah Al-Quran la, nasyid la, bersajak la, bersyair la...macam2...so alhamdulillah selalu rezeki berpihak pd aku...dapat la sikit2 hadiah dr setiap pertandingan yg aku sertai...tp tiap kali aku dpt hadiah di sekolah, aku xbukak mase tu gk...mase tu balik sekolah tengah hari...selalu weekdays umi akan hantar rumah nenek, petang balik bekerja umi jemput...so even dh balik sekolah pn, aku xkn bukak hadiah tu kt rumah nenek sampai la umi balik dr kerja...then aku akan hulur hadiah2 tu pd umi n suruh umi yg bukak kn...hadiah yg aku dapat tu, aku nk kongsi kegembiraan tu dgn umi jugak...so tiap kali tu umi akn tersenyum walaupun umi baru pulang dr bekerja...tersenyum krn seronok n bangga anak nye menang hadiah...saat umi tersenyum tu la kenangan yg paling aku ingat sampai hari ni...saat berkongsi kegembiraan dgn umi...terima kasih umi...

hari ni, anak umi dh dewasa...dh nk masuk 24 tahun...mungkin suatu hari nanti bakal jadi tunangan orang n seterusnya isteri orang...tp ayung nk umi tau, ayung masih anak umi yg dulu...masih nk bermanja n sentiasa nk lihat umi tersenyum dan ceria...sebab tu adakala kemana2 ayung pergi walaupun ke kedai yg berdekatan, ayung xlupa beli kn sesuatu untuk umi yg umi suka...ayung xkisah berhabis duit untuk umi, asalkan umi ceria dan tersenyum...xternilai senyuman umi tu...walaupun suatu hari bile ayung dh berkahwin nanti, ayung tetap akan utamakan umi dulu...terima kasih umi atas segala pengorbanan umi selama ni...SELAMAT HARI LAHIR UMI...ayung sayang umi...

No comments:

Post a Comment